The Backoffice Factory werkt met een eenvoudig keuzemenu. Bepaal zelf wat jij wil uitbesteden en wat niet.
The Backoffice Factory kan het volgende voor jou doen:
- Jouw administratie. Deze bestaat uit:
- Maandelijks werk: het maandelijks verwerken van jouw administratie en het doen van de BTW aangifte
- Jaarlijks werk: het maken van een jaar rapport, aangifte Vennootschapsbelasting, aangifte Inkomstenbelasting
- De loonadministratie, indien je personeel in dienst hebt
- Advies over: financiën, belastingen, personeel
Maandelijks werk: de maandtermijn
Jouw all-in maandtermijn voor het voeren van jouw administratie PLUS het indienen van jouw BTW aangifte. Ben je niet BTW plichtig? Dan betaal je een lagere maandtermijn.
Je betaalt maandelijks per automatische incasso, elke 28e dag van de lopende maand. Inbegrepen in de maandtermijn: Kosten voor inboeken van al jouw stukken (bonnetjes, inkoop- en verkoop facturen), controles op de boekingen, controle en aansluiting van jouw bank betalingen, alle software kosten. Indien je BTW plichtig bent: periodiek jouw Aangifte Omzetbelasting (BTW aangifte).
Jaarlijks werk:
In ons keuzemenu kun je het Maandelijks werk aanvullen met Jaarlijks werk.
Zo kun je kiezen voor een uitgebreid jaarrapport, of een beperkt jaarrapport. En bepaal jij zelf of wij jouw aangifte Vennootschapsbelasting (van toepassing bij een BV) of jouw aangifte Inkomstenbelasting doen.
De kosten voor het Jaarwerk zijn zo op voorhand bij jou bekend. De kosten voor het jaarlijks werk worden eenmalig achteraf aan jou in rekening gebracht.
Loonadministratie:
Heb jij personeel? Dan kunnen wij jouw loonadministratie doen.
Kosten: Eenmalige opstartkosten 100,-.
Daarna zijn de maandelijkse kosten per loonstrook 13,- te voldoen via automatische incasso op 28 dag van lopende maand.
Advies:
Advies nodig?
The Backoffice Factory heeft specialisten in huis op gebied van financiële administraties, financiële planning, personeelszaken en belastingen. Heb jij behoefte aan advies? Neem contact op dan maken wij voor jou een offerte. Jij beslist daarna: JA of NEE.
En wat verwachten wij van jou?
Tijdig aanleveren van bonnen en facturen.
Dit is essentieel. Jouw administratie is bijgewerkt en jouw aangiftes worden tijdig ingediend zolang jij tijdig je stukken aanlevert. Maak er daarom een gewoonte van om zo vaak als mogelijk alle bonnen en facturen aan te leveren. Bonnetje? Hup scannen m.b.v. de app. Factuur sturen aan je klant? Zet het e-mail adres van jouw digitale brievenbus in de BCC en klaar !
Zoals hierboven beschreven werkt het lekker efficiënt. Wil je het anders? Geen probleem, we verwachten wel dat je tenminste 1 keer per maand je stukken aanlevert. Doe dat bijvoorbeeld elke 1e week van de nieuwe maand. Alleen zo kunnen wij efficiënt werken en daarmee jouw kosten laag houden.
Uitsluitend digitaal aanleveren.
Je levert uitsluitend digitaal jouw stukken aan, via de App (voor alle bonnetjes), en via de 2 digitale brievenbussen (1 voor Inkoopfacturen, 1 voor en Verkoopfacturen)
Looptijd overeenkomst.
Je sluit een overeenkomst voor 12 maanden met The Backoffice Factory. Deze wordt na deze periode automatisch verlengd naar onbepaalde tijd en kan vanaf dat moment altijd worden opgezegd, waarbij de opzegtermijn 1 kalendermaand is.